Gregor Tresher
Sniper Mode másnéven Gregor Trescher semmiképp sem nevezhető kezdőnek: az európai elektronikus zenei szcénában az 1976-os születésű Trescher már nagyon is jól ismert a kiadványainak köszönhetően.
Ezen megjelenéseket különböző álneveken jelentette meg, többek közt a Datapunk, Electrix, Elektrolux, Mikrolux, Frisbee és a PV Records gondozásában. Igazi előrelépést a 2001-ben, az Elektrolux Records-nál megjelent „Big City Lights“ hozta. A következő album, a „Wastelands“ a Mikrolux megalapításának alapköve volt.
Tresher az 1984-es Depeche Mode albumot mai napig is legkedvesebb lemezei közt említi, mivel ezen található szerzemények nagy hatást gyakoroltak későbbi munkáira, valamint a ’Sniper Mode’ névválasztásra is. A nyolcvanas évek szinti zenéinek amúgy is nagy rajongója volt, így a Heaven 17, The Human League, Anne Clark egyaránt megérintették.
2003-ban Gregor számos remixet alkotott, kiemelkedő példa az üNN „Reality“-nek újraértelmezése.
Ez idő tájt jóbarátjával, Pascal FEOS-szal közösen, a német szinti-pop korai nagymesterének, a Camouflage-nak a„Me & You“ című számát is megremixelték.
2004 januárjában jelent meg az első Sniper Mode DJ-Mix-válogatás, a „Mikrocodes.One“, mellyel Gregor ismét definiálja a ’Sniper Mode’ hangzását: Electro minden téren. 2004 elején Gregor új otthont talált a ’Sniper Mode’ számára Billy Nasty Electrix Records-ánál, Angliában.
Andliában jelent meg első "12”-ese, a „Life Under The Strobelight“. Emelett új techno produkciókon is elkezdett dolgozni, melyekbe saját maga által énekelt vagy mondott, gyakran torzított vokálokat is betett. Az Anthony Rother által alapított új kiadónak, a Datapunk-nak készítette a „Firewalls/Firebutton“ EP-t, amit saját neve alatt jelentetett meg, ezzel is jelezvén személyes elhivatottságát e fontos és kiemelkedő kiadvány iránt.
2004-ben Gregor „Mr. Voodooamt“ Patrick Lindsey-vel is együttműködött. 2004 nyarán adták ki első közös 12”-üket "It just won´t stop" címen, a Terminal M gondozásában.
2005-ben Európa-szerte fellép klubokban, Anthony Rother "This is Electro", turnéja keretében.
2006-ban az angol Billy Nasty-vel közös produkcióba kezdett, melynek első gyümölcseként a sikeres "Black Sorcery” EP született. Szóló munkáit sem hanyagolja, ezt bizonyítja a januárban megjelent duplalemez "Neon” néven, ami egy kisebb albumnak is nevezhető, de debütáló albuma idén ősszel várható, melyet a rajongói és kritikusai is kíváncsian várnak.
Diszkográfia:
Schub AG - Daydreamer (3Ton Records)
Laut 29 - Vermächtnis der Elfen (Black Love Recordings)
The Supply Vessel - Shoma EP (Frisbee Tracks)
Sniper Mode - Big City Lights EP (Elektrolux)
Sniper Mode - Wastelands (Mikrolux)
Cobalt -Tempest EP (Malec)
Sniper Mode & MBP – Travellers Beyond (Mikrolux)
Droid Inc. – Dirty Neonlights (PV Records)
Sniper Mode - Mikromix.One (Mikrolux)
Gregor Tresher - Firebutton/Firewalls (Datapunk)
Sniper Mode - Life Under The Strobelight (Electrix, UK)
P. Lindsey & G. Tresher - It just won´t stop EP (Terminal M)
Gregor Tresher - Still EP (Datapunk)
Gregor Tresher & Billy Nasty – Black Sorcery (Electrix, UK)
Gregor Tresher - Neon (Datapunk)
Gregor Tresher - Full Range Madness (Cocoon Compilation F)
Remixek:
üNN – Reality (Sniper Mode Remix)
Camouflage – Me & You (FEOS & Sniper Mode Remix)
Vitriol – Runaway Girl (Sniper Mode Remix)
Króm – Painting Textures (Sniper Mode Remix)
JP Juice - UIB (Sniper Mode Remix)
Ruxpin - Kiteboarding (Sniper Mode Remix)
Sons of Slough - The Real People (Sniper Mode Remix)
Laurent Garnier - Controlling The House (Sniper Mode Remix)
Vaeth vs. Rother - Komm (Gregor Tresher Remix)
- www.datapunk.de -
[2006.07.10.]