Horváth Kornél
"A magyar Horváth Kornél, ma a világ legjobb ütőhangszeresei közé tartozik. Érzékeny hangzás fantáziája, akár egy vázán, vagy egy nemesfa ládikón megszállottan eljátszott virtuozitása, felülmúlhatatlannak tűnik. A különbség kollegáihoz, Trilok Gurtu, Giovanni Hidalgo, Airto Moreira-hoz viszonyítva az, hogy Horváth egy népi ütőhangszeres tradíciók nélküli országból jön. Ez ad az ő játékának egy teljesen egyéni varázsú, figyelemre méltó semlegességet."
(Ulrich Olshausen, Frankfurter Allgemeine Zeitung)
Az egyik legismertebb hazai ütőhangszeres művész, aki kongán és bongón túl olyan különlegesebb hangszereken is játszik, mint a gatodrum, chekere, udu, hang... Zenei tanulmányait fuvolistaként kezdte, majd a latin, afro és indiai zene hatására kezdett ütőhangszereken játszani.
Egy teljesen egyéni ütéstechnikát használ, melyet nagy sikerrel mutatott be az 1990-es Ütőhangszeres Fesztiválon Philadelphiában, ahová az amerikai ütőszövetség, a Percussion Art Society meghívására jutott ki.
Igazán a Trió Stendhal-lal lett közismert zenész, de több olyan nemzetközi és magyar hírességgel is dolgozott együtt, mint Randy Brecker, Tommy Campbell, David Friedmann, Carlo Rizzo, Dés László, Dresch Mihály, Lakatos Antal, László Attila, Lattmann Béla, Oláh Kálmán, Snétberger Ferenc, Szakcsi Lakatos Béla és Szendőfi Péter.
Jelenlegi állandó zenekarai a Lantos' Mirrorworld, a Black Sea Trio (Anatoly Vapirov, Enver Izmailov, Horváth Kornél), és a Percussion Project (Carlo Rizzo, Stoyan Yankoulov, Horváth Kornél) mellet számos alkalmi formációban is szerepel.
A Horváth Kornél - Lantos Zoltán Duo jól ismert a magyarországi és európai kortárs jazz életben. Jó néhány éve játszanak már együtt különböző formációkban. Ezeknek a közös munkáknak az eredményeként jött létre 2000 közepén a mostani duo. Nehéz lenne zenéjüket bármelyik szabályos kategóriába is besorolni, noha a hasonló együttesek zenei koncepcióját nemzetközileg világzeneként ismerik. Mégis mélyen a hazai tradíciókban gyökerezik zenéjük. Ugyanakkor világuk szorosan kapcsolódik más kultúrákhoz is: a keleti zene, az indiai klasszikus zene, a kortárs zene és a free dzsessz egyformán fontos, meghatározó elemek, melyekből a kompozíciók építkeznek, s amik átszövik az improvizációk hangulatát.
[2009.06.24.]