2024. április 20. | szombat | Tivadar nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Csézy utazhat Belgrádba
Nagy a készülődés az Abigél musical osztálytermében - képekben
Abigél az Operettszínház jóvoltából segít!
A közönség is énekelt a 2008-as Táncdalfesztiválon - képekben
Az Abigél musical tervét 2006-ig jegelték
Sokat változott, de még mindig teltházas A víg özvegy
Csonka András: Öt éve nincs új lemezem, mégis járok fellépni
Kaszás Attilára emlékeztek a kiválóságok - képekben
Az Abigél musical nyáron sem pihen: új helyszín és CD
Az Abigél fontos állomáson van túl
Képgalériák
Abigél bemutató
Kapcsolatok
Csonka András
Nádasi Veronika
Haumann Péter
Gálvölgyi János
Földes Tamás
Vágó Zsuzsa (Vágó Zsuzsi)
Udvaros Dorottya
Siménfalvy Ágota
Kapcsolódó események
Abigél ősbemutató
[2008. március 27.
csütörtök 19:00]

Százezrek álmainak tárgya: a titokzatos Abigél - képekben

A fények játéka tovább fokozná ezt a dinamikát, de nálam ez volt a gyenge láncszem. Az rendben van, hogy a magyar (és az egyetemes) történelem egy igen sötét korszakában járunk a 43-44-es években fordulóján, de sem ez, sem a sejtelmes, titkokkal sűrűn átszőtt történetre való utalás nem indokolt volna ilyen mértékben energiatakarékos megvilágítást. Különösen, ha a fejlámpák egyike-másika nem találja azt a bizonyos fejet, amelyet ki kellene emelnie a sötétségből. Időnként viszont olyan bizarr mintázattal világították meg a színpad egyes részeit, amitől a díszlet egy kicsit sem díszlett. Persze én sem kaptam még két egyforma taslit :).

És egyébként is az ötletes koreográfiák, a korszak hangulatát nagyszerűen visszaadó kosztümök és színpadi bútorok összességében mégiscsak biztosítják a vizuális élményt. (Viszont ha szeretnék elkerülni, hogy állatvédő szervezetek elmarasztalják a színházat, javaslom, hogy az akváriumot időnként tisztítsák ki. Nagyon jól mozogtak benne a cseppet sem lámpalázas élő halak, megérdemelnék, hogy még jobban lássuk őket, tiszta üveg mögött. Arról nem is beszélve, hogy nincs realitása a pedáns és szigorú Torma igazgató úr szobájában egy ilyen igénytelenül elhanyagolt akváriumnak.)

Páratlan ősök, méltó utódok

Több fórumon is elhangzott előzetesen, hogy a musical dramaturgiájában Vitay Georgina felnőtté válása és apjához fűződő viszonya, illetve kapcsolatuk alakulása áll a középpontban. Utóbbinak szinte minden apró rezdülése tökéletesen átjött a szerepeit aprólékosan kidolgozó és felépítő Földes Tamás és a kedvesen ellenállhatatlan Vágó Zsuzsi alakításában. Viszont annak az ívét, ahogy a civil mindennapokba kegyetlenül beszivárgó háború felnőtté tesz egy kissé elkényeztetett gyereklányt, egyelőre hiányoltam az előadásból. Remélhetőleg idővel, a főszereplő Gina-szerű beérésével – illetve azzal, ahogy a nehéz dalok eléneklése egyre inkább rutinszerűvé válik számára – ez a vonal is tovább gazdagítja majd az előadást.

Képek a bemutatóról - galéria


Aki maradéktalanul lenyűgözött, az Horn Mici volt. Sokunk emlékképei között a karakterhez Ruttkai Éva feledhetetlen alakja párosult. A musical változat beharangozóiban, a prózai művekben és klasszikusan jó filmekben hasonlóan emlékezetes alakításokat maga mögött tudó Udvaros Dorottya nevével párosították a szerepet. Akit talán ezen alakításáért is méltathatnék, ha nem részesültem volna abban a szerencsében, hogy a váltótársa, Siménfalvy Ágota alakítását is lássam. A képlet nem volt annyira egyszerű, hogy Ágó jobban játszott, mint ahogy Udvaros Dorottya énekelt. Kétségtelen, hogy a két művész énektudását nem lehet egy lapon említeni, de ez sokkal inkább Ágó dicsérete, mintsem kolléganőjének kritikája. Viszont ezúttal a karakter megformálásában, a színpad élettel való megtöltésében is Ágó volt a jobb.

Kategóriákkal. Nem lehetett nem rá figyelni, ahányszor csak a színre lépett. Persze aki látta egykoron a jobb sorsra (és pláne hosszabb életre) érdemes Sweet Charity c. előadást a Súgó Raktárszínházban, azok nem lepődtek meg azon, hogy Horn Mici esetén jobb nem első és második szereposztást emlegetni. Az egyik és másik szereposztás sokkal szerencsésebb megközelítés.

Horn Mici mellett a másik kulcsfigura Kőnig tanár úr. Ő az a hős, akinek szerepét a hollywoodi filmváltozatban nem Chuck Norris, Sylvester Stallone vagy Steven Segal alakítaná. Attól viszont még inkább szerethető, hogy akár mi is lehetnénk a bőrében. Hiszen hősiessége nem abból áll, hogy a fél náci hadsereget lemészárolja egyetlen mokkáskanállal. Csonka András pedig van olyan jó Kőnig, mint amilyen tökéletes katona Jean-Claud Van Damme. Be kell látni, druszám nem az énektudásával vált Garas Dezső méltó utódjává. Szerencsére azonban a darab egyik dramaturgiai csúcsát jelentő magánszáma nem is kívánja meg a két oktávnyi hangterjedelmet vagy a kristálytiszta hangzást. Másfelől pedig színészi alakítása feledtet minden bizonytalan vagy félrecsúszott hangot.

Még kevesebbet kell énekelnie Balikó Tamásnak Torma Gedeon szerepében. Aki annyira hitelesen tudja alakítani a református leánykollégium igazgatójának szerepét, amire evangélikus lelkész édesapja is méltán büszke lehetne. Talán ez az alakítás az egyetlen tényező, amiért örülhetünk, hogy Pécsről végül is nem a Nemzeti Színház direktori székébe költözött fel a művész úr. A két párhuzamos igazgatói feladatot ugyanis vélhetően nem tudta volna bevállalni. És mi most egy élménnyel szegényebbek lennénk.

Mint ahogy akkor is, ha nem hallottuk volna a karácsonyi dalt Nádasi Veronika előadásában, aki úgy fürdött Zsuzsanna nővér szerepében, mintha azt egyenesen ráöntötték volna :). Hasonló volt az érzésem Szendy Szilvivel kapcsolatban, aki Kis Mariként maga volt a két lábon járó intrika. Imádtam gyűlölni, amikor undok volt és együtt lágyultam el vele Gina megtérésekor.

De ne feledkezzünk meg a tánckar említéséről sem, akiknek – főleg a gyengébb nem képviselőinek – az eddigieknél nagyobb játéktér jutott bebizonyítani, hogy eszköztáruk nem korlátozódik a mozgásszínház elemeire. Köszönettel éltek is a lehetőséggel.

Tapsvihar és vihar utáni csend

Méltó volt ez a bemutató nem csak a színházi világnaphoz, de Szabó Magda szellemi örökségéhez is. Az alkotógárda és a művészek felszabadult ünneplése során azonban az öröm könnyeibe néhány fájdalmasan keserű csepp is vegyült. Erről néhány szál fehér liliom gondoskodott, amely a viharos taps közepette került a színpad közepére.

Annak a személynek az emlékezetére, akinek leginkább köszönhettük ezt az estét, és aki a sors kegyetlenségének folytán nem lehetett velünk ezen az ünnepen. Legalábbis nem állhatott a színpadra. De abban biztos vagyok, hogy a legdíszesebb égi páholyból együtt nézte velünk Ő is, miként alakul szeretett gyermeke sorsa. Mint ahogy abban is, hogy velünk lesz még számtalan estén, hogy jó napot és szép estét kívánjon mindannyiunknak. Isten áldásával!

Bemutatták az Abigélt - exkluzív videó a sajtópremierről

– Balázs András –

[2008.04.04.]

« előző oldal  (2. oldal)  

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.19.]
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.18.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Nem jó érzés rádöbbenni, hogy minden hiábavaló - Az ügynök halála a Centrál Színházban
...

A Quimby 33 év után sem hagyott fel a kísérletezéssel
Ha három-négy éve valaki azt mondja...

Megnéztük a Triász együttes koncertjét - képekkel
Lángba borult a Barba Negra a Hooligans koncertjén - fotókkal
Megnéztük Majka 360°-os koncertjét az MVM Dome-ban - képekkel
Szörnyek és Valhalla harcosok szeánsza a Barba Negraban
Újra egy varázsos éj - Loreena McKennitt ismét Budapestre látogatott
beszámolók még