Intim közelségben voltunk Illényi Katicához! A szerelem teljes repertoárja felcsendült
Illényi Katica Szerelmesék című, önálló estje a Tivoli Színházban több misét is megér. A darabban a művésznő őszintén vall szerelmeiről, csalódásairól, kiteljesedéséről – szóban és dalban egyaránt. Az interaktív előadásban Katica igazi entertainerként, hitelesen kalauzolja végig a nézőket a legnagyszerűbb, s néha legkínzóbb emberi érzés meseszerű világában.
Illényi Katicát a magyar közönség jó pár éve szívébe zárta. Azon kevés magyar művészek egyike, akik nem lógnak ki hetente a bulvárlapok hasábjairól, nem kapnak hisztérikus rohamot, ha valaki nem ismeri fel őket; egy különleges, szeretnivaló, bűbájos teremtés, aki szakmáját a legnagyobb profizmussal, alázattal, s szokatlanul magas minőségi kivitelben űzi.
Azon tipikus muzsikus, akinek a vérében is a zene folyik, annak minden aspektusát, magasságát és mélységét beleértve, s aki nemzetközi sikerei ellenére is megmaradt annak a nyíltszívű, mosolygós, hihetetlenül pozitív kisugárzású Katicának, akit gyerekkori barátai ugyanilyennek ismerhettek meg.
A darab idén január 23-án debütált a budapesti Tivoli Színházban, ahol a közönség kéthetente, két felvonásban átélheti a szerelem teljes repertoárját: a mindent elsöprő belezúgást, a vágyakozást, az első randevút, a kacérkodást, az első csókot, a romantikus légyottokat, az odaadást, a testi érintkezést, a féltékenységet, az összeveszést, az édes kibékülést, az elválást, majd az érzelem lassú elhalványodását.
Mindezt örökzöld és örökérvényű, ismert és ritkábban hallott, férfiaknak és nőknek egyaránt szóló, fiatalokat és idősebbeket egyaránt megérintő dalok és melódiák segítségével tárja elénk a házigazda egy szál hegedű és egy zongorista kíséretében.
Katica kétszeresen is lehengerlő performanszt nyújt
A Szerelmesék teljes mértékben Katica kézjegyét viseli, hiszen amellett, hogy őszinte vallomás saját életének állomásain végigjárva, a műsor-összeállítás, a dalok, illetve azok egymásutánjának gondos kompozíciója mind az ő profizmusának lenyomatai.
Egy énekes minőségét a pianok mikéntje adja, az, hogy mennyire finoman és érzékien tud megfogni egy-egy hangot vagy ívet, szinte suttogó hangon. Katica e tekintetben kétszeresen is lehengerlő performanszt nyújt, mivel hegedűjével nemcsak betölti a teret a piheszerű üveghangokkal, hanem hangjával is előhozza a közönségből a libabőr selymesen simogató végigfutását.
Az már csak a ráadás, hogy nőiesen lágy, légies mozdulatokkal színezi be az estet. Ráadásul aktívan bevonja a nézőket a történetbe: beszélget velük, táncra perdül egy úrral, pezsgővel koccint néhányukkal, majd együtt énekelnek jól ismert dalrészleteket.
Kis kitérő: Részlet az előadásból és plusz infok ITT
Mosolyog a szívem, hiszen intim közelségben lehetünk egy előadóművésszel, vagy ahogy az angolszászok mondják, entertainerrel, ami jócskán túlmutat a klasszikus színjátszás vagy zenés előadás keretein.
Egy varázslatos személyiség angyali játékának vagyunk lelkes tanúi és hálás résztvevői, bár Katicával a színfalak mögött megismerkedve gyorsan rájövök, hogy a Szerelmesék minden egyes másodpercében az őszinte, kendőzetlen és valódi Illényi Katica volt jelen.
Magával ragadó, természetes bája meseszerűvé teszi a megvalósítását tekintve mélyen a professzionalitás talajában gyökerező, hiteles, érzelemdús és bámulatos előadást.
Vizuális típusú emberként, a darab folyamán többször, majd a végén, összegzésképpen az a képsor pereg le lelki szemeim előtt, amikor egy finom, apró tollpelyhet felkap a lágy szellő, amit aztán éteri könnyedséggel fel-felrepít a bárányfelhőkkel tarkított, kék égbe, végül pedig puhán a kristálytiszta tóvíz, rezdüléstelenül nyugodt felületére helyez.
Olvass tovább: Elképesztő! Felmászott a háztetőre Illényi Katica
- Nyéki Iván -
[2009.11.23.]