Kállay-Saunders András kiesett, Szíj Melinda simán, Kökény Attila másodikként lépett tovább
Szíj Melinda, Tolvai Renáta, Kállay-Saunders András és Kökény Attila – négy név, négy igazi tehetség. Négy Megasztár-jelölt, akik még versenyben vannak. Aki ebben a négyesben szerepel az már biztos lehet benne: bárhogyan végződik a tehetségkutató ők már nyertesek. Hátra van azonban még néhány döntő, ma este például az évszakok ihlették meg a szervezőket. Nagy a tét, hiszen akik ma tovább jutnak már biztosan dobogosok!
Hétről-hétre kevesebben vannak, mégis hétről-hétre hatalmasabbat szól az a bizonyos Hangrobbanás, ami péntekenként a Megasztár 5. színpadán gyúl lángra. A tizedik döntő adás meglepetéssel kezdődött, hiszen az egyik legbájosabb ítész Presser Gábor Mikulásnak öltözve marcipánból készült arany mikrofonokkal ajándékozta meg a legjobb négy énekest.
Kállay-Saunders András múlt pénteken először járult a zsűri elé abban a reményben, hogy Giorgio ellenében őt juttatják tovább. Szerencséje volt, de megviselte az élmény. Most az „évszakok estéjén” igazán nagy fába vágta a fejszéjét András: a zenetörténelem egyik legnagyobb, legszebb lírai rock-balladáját vette elő, a Guns’N’Roses November rain-jét. Sosem voltam Kállay-Saunders fanatikusa de ezután az előadás után már biztos, hogy nem is leszek az sosem. Pedig az elmúlt adások során már kezdtem megkedvelni a fiút. Lehet, hogy csak a rockzene nem az ő műfaja, lehet hogy mással volt a baj de ez most véleményem szerint nem volt jó. Eszenyi Enikő persze rácáfolt erre. Szerinte ugyanis András sohasem énekelt olyan jól, mint ma. Úgy látszik tényleg az én fülemmel van a baj, mert Friderikusznak is tetszett főleg az, ahogyan a New-York-i srác átértelmezte a dalt. „Mea culpa” – velem van a baj, Mester Tamás és Presser „Pici” Gábor is kedvelte az előadást…
Kökény Attila a Megasztár 5. egyik legnagyobb felfedezettje és talán egyik legnagyobb reménysége is. Muzikalitásához kétség nem fér, hangi adottságai és énekesi műveltsége is talán neki a legerősebb. A produkciói során is ő volt az, akit a legkevesebbszer bírált a zsűri. Ha erre került a sor, akkor is inkább a dalválasztást kritizálták, mint az előadásmódot. A vendéglátósból énekes-előadó most Máté Péter egyik legszebb melódiáját hozta el. A Majdnem szerelem volt tökéletesen jól hangzott Kökény Attila feldolgozásában, sikerült átlépnie azon a Máté Péter-melankólián, ami az eredeti előadó minden dalát átitatta. Attila most valóban megmutatta hangterjedelmét, és ezt Mester is értékelte. Friderikusz ezúttal kritikusabb énjét vette elő és ezt a közönség zúgolódása sem akadályozhatta meg. Aztán ő is elismerte: a korábbi bizonytalanságai után Kökény újra magára talált és fantasztikusat énekelt.
Szíj Melindának rengeteget számít a családja szeretete és elismerése. Ezért nagyon sok energiát és megnyugvást adott neki a tudat, hogy múlt héten édesanyja a helyszínen szurkolt lánya sikeréért. Melinda kettős személyisége sokakat dühít, másokat szánalomra késztet, aki pedig szereti az a 41 éves anyuka szerint csak azért van, mert saját tökéletlenségüket vélik felfedezni benne. Ma este Szíj Melinda sem adta alább a dalválasztást illetően, mint döntős énekes társai.
A hozzá legjobban illő, legszebb dalt választotta, amit csak lehetett: a Macskák című musicalből az Éjfél című melódiát. Friderikusz eddig mindig védelmébe vette az énekes hölgyet, most azonban kritikusan szólt az előadásról. Nem talált egymásra zene és ének, és a hangok sem jöttek ki mindenhol tökéletesen. Presser Gábor is megerősítette ezt, ám ő nem volt ilyen szigorú. A zeneszerző arra hívta fel a figyelmet, hogy egy ilyen erősségű dalnál mekkora nehézséget jelent, hogy nincs kontaktus a zenekarral. Ő ezért nem is haragudott Szíj Melindára. Eszenyi Enikő is megvédte Melindát. Ő azt mondta: ha egy karmester vezényletére kellene énekelnie a győri külkereskedelmi ügyintézőnek biztos, hogy nem rontotta volna el.
Tolvai Renáta múlt pénteken hosszú hajával lepte meg a közönséget, a fodrászoknak köszönhetően ugyanis egy estére újra hátközépig érő hajkoronát viselhetett. Egy hirtelen jött gondolattól vezérelve vágatta le a haját még a Megasztár előtt Reni, de nemsokára meg is bánta tettét. Mindenesetre most már rövid hajával megbékülve állt ismét színpadra Mariah Carey All I want for Christmas is you című dalával. A világ egyik legismertebb dalát mintha még inkább felpörgették volna, int az eredetit, kicsit néha az volt az érzésem Renáta mindjárt abbahagyja az éneklést mert elfogy a szufla. Nem fogyott el, Tolvai Renáta végignyomta bicsaklás nélkül a számot. Mester Tamásnak tetszett az előadás, mégis azt tanácsolta a nagyváradi lánynak, hogy legyen határozottabb a dalválasztásnál azért, hogy megtalálja önmagát. Friderikusz Sándor és Eszenyi Enikő azt emelte ki, hogy Reninek van a legerősebb színpadi jelenléte és erősen is kezdte az előadást de a művésznő felhívta a figyelmét: ha ilyen ütős színpadi képpel nyitja a dalt, akkor a végén is oda kell tennie magát.
Miután mindannyian megmutatták már tudásukat közös produkcióval állt színpadra a Megasztár ötödik szériájának négy legjobb előadója. Kökény Attila, Kállay-Saunders András, Tolvai Renáta és Szíj Melinda ezúttal Joe Cocker Summer in the city-jét adta elő, és ezúttal is értékelt a zsűri. Míg Mester Tamás a fehérbe öltözött Kállay-Saunders és Tolvai Renáta előadását emelte ki, addig Eszenyi Enikő három énekest megdicsért, egyet pedig elmarasztalt. Melindának nem nagyon ment ez a dal jól, de ilyen a verseny ahogy Friderikusz is fogalmazott. Egyszer jobban teljesítünk máskor kevésbé, de újra és újra rajthoz kell állni. Presser Gábor pedig most először kimondta azt, ami minden döntő adásban benne volt már korábban is: a közös produkciók mindig gyengébben sikerülnek, mint az egyéni előadások.
A beszámolónk a következő oldalon folytatódik.
[2010.12.03.]