2024. március 28. | csütörtök | Gedeon, Johanna nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 

A hazai alkotók is várhatnak bevételt a YouTube-tól 

A hazai zenészek, szerzők, alkotók is számíthatnak arra, hogy a YouTube-ra feltöltött alkotásaik után megkapják az őket megillető díjakat. A Google bejelentette a Youtube.hu indulását, ami nemcsak azt jelenti, hogy a videomegosztó felhasználói könnyebben bukkanhatnak rá a magyar tartalmakra. 

Heal Edina, a Google magyarországi vezetője elmondta, hogy a népszerű videomegosztó oldal mindössze hétéves, azóta folyamatosan és rohamosan fejlődik. 2009 októberében napi egymilliárd videoletöltést számoltak az oldalon, ez a szám tavaly ősszel elérte a négymilliárdot. Egy idén januárban készült ezerfős kutatásból kiderült, hogy Magyarországon 93 százalék spontán ismertsége van, 71 százaléka a magyar internetezőknek heti rendszerességgel, 22 százaléka pedig naponta használja a felületet. Hozzátette, hogy a weboldalon a szórakoztató mozgóképek, a tévéfilmek, a személyes videók és az állatos felvételek mellett a zene a felület legnépszerűbb műfaja.

Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója arról beszélt, hogy a magyarországi internetezők eddig is a YouTube globális közösségének voltak a tagjai. Az országban ez a harmadik legnépszerűbb weboldal. A 18 és 49 éves korosztályban havonta több mint 2,7 millióan látogatják a felületet. A magyar YouTube indulása lehetőséget ad arra, hogy a magyar videokészítők és az internetezők könnyen egymásra találjanak a világhálón.

A tartalom-előállítokkal kötött megállapodásnak köszönhetően a magyar internetezők tovább gazdagodó videokínálatból válogathatnak majd. A nagyobb választék érdekében a YouTube egyezséget kötött többek között a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitális zenei tartalomaggregátorral.

A Youtube.hu indulása nem csak a YouTube-on tartalmat fogyasztó internetezőket érinti, de azokat a magyar alkotókat is, akik a videómegosztót is használják arra, hogy rajongóik megismerjék munkáikat. A zenerajongók a magyar lokalizált változat mai indulását követően, a www.youtube.hu-ra kattintva elsősorban hazai alkotásokat ajánló felületre bukkanhatnak – azaz az ajánlórendszer előrébb sorolja a hazai kedvenceket. Természetesen a nem magyar alkotások éppúgy elérhetők lesznek a YouTube.hu-ról, mint a már megszokott YouTube.com-ról.

Nyomj egy tetsziket, ha szereted a zenét.

A YouTube és az Artisjus Egyesület megállapodásának köszönhetően a YouTube.hu indulása nemcsak annyit jelent a hazai alkotóknak, hogy az eddigieknél könnyebben juthatnak el rajongóikhoz. A megállapodás révén a YouTube 2012. március 1-től folyamatosan szolgáltat adatokat az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesületnek a hazai alkotók videóinak nézettségéről, illetve a videók nézése során generálódó hirdetési bevételekről. Ezeket az adatokat az Artisjus arra használja fel, hogy a YouTube.hu reklámbevételei alapján fizetett szerzői díjat eljuttassa azoknak a dalszerzőknek, akiknek a műveit az internetezők nézik a videómegosztón. Emellett ezeket az adatokat fel fogják használni az üres hordozó díjak kifizetéséhez is.

„Az alkotók legnagyobb része már nagy rutinnal keresi azokat a platformokat, lehetőségeket, amelyek segítségével a zene egyszerűen és könnyen jut el a rajongókhoz.” – mondta el dr. Szinger András, az Artisjus Egyesület igazgatója.

„A YouTube.hu indulásával olyan tartalomterjesztési modell jelenik meg Magyarországon, ami egyszerre teszi lehetővé, hogy a zenerajongók könnyen eljussanak az alkotásokhoz, a szerzők pedig megérdemelt díjazásukhoz. Örömmel dolgozunk a YouTube-bal együtt azon, hogy a felhasználási adatok alapján pontosan minden szerzőhöz eljussanak az őt megillető díjak. Ez nagy lépést jelent a gazdaságilag fenntartható zeneipar kialakulása felé.” – tette hozzá dr. Szinger András.

A megállapodásáról Kitzinger Dávid, az ArtisJus osztályvezetője elmondta, hogy a digitális piac nagyon képlékeny, a fogyasztói szokásoktól függően folyamatosan változnak a modellek. Az ArtisJus feladata az, hogy a digitális tartalomfejlesztés modelljeit átültesse a magyar piacra, megértesse partnereivel annak működését. Az internetes felületek megjelenésével a reklámpiac teljesen átalakult. "Meg kell tanítani a reklámozókat a YouTube.hu által kínált új hirdetési lehetőségekre" - tette hozzá.

Mint azt Tóth Péter Bertalan, a jogvédő iroda képviselője kifejtette, a videó jogtulajdonosa - amely lehet egy televíziós csatorna, egy kiadó vagy egy zenekar - dönti el, hogy feltölti-e az adott tartalmat a weboldalra. A feltöltés után a mozgóképet úgynevezett metaadatokkal látják el, ezek az adatok egyrészt segítik a fogyasztókat a tartalom vagy a művész megtalálásában, másrészt egyéb információkkal együtt az ArtisJus automatikus felismerő rendszerén keresztül azonosítják az alkotót. Így tudják eljuttatni a reklámbevételekből a szerzőknek járó díjakat. Hozzátette, hogy a weboldalra már feltöltött művekért visszamenőleg nem fizetnek, a rendszer már számlál.

Elérés, kutatás, jogok, bevétel

Patrick J. Walker, a YouTube regionális partnerségekért felelős igazgatója elmondta, a tartalomgazdák a YouTube.hu-n keresztül könnyen és egyszerűen sok embert tudnak elérni. A tartalom használata jobban ellenőrizhető és folyamatosan monitorozható. "Követni tudják, hogy mennyien néztek meg egy videót, mennyi ideig kötötte le a látogató figyelmét, ki töltötte le, és milyen úton jutott el hozzá a mozgókép. Ezek az adatok segíthetik például a lemezkiadókat abban, hogy egy zenekarnak hova érdemes nagyobb koncertturnét szervezniük" - tette hozzá.

Patrick J Walker elmondta, mit nyújt a tartalomgazdáknak a lokalizált Youtube: a 4 R az angol Reach, Research, Rights, Revenue kifejezéseket fedi – azaz a tartalomgazdák számára közönségelérést biztosít a Youtube, a tartalmak használata jobban kontrollálható, továbbá folyamatosan monitorozható, hogy milyen közönség keresi az adott alkotó tartalmát.

A bevétel, a szerzői díjak kifizetésének pedig feltétele, hogy az alkotó pontos adatokat adjon meg művéhez feltöltéskor, hiszen a YouTube adatszolgáltatását követően ezek alapján párosítja össze az Artisjus rendszere az adott videót a regisztrált zenével.

A rendszer 2012. március 1-től indult, korábbról nem állnak rendelkezésre adatok, ezért az alkotók az év későbbi időszakában számíthatnak arra, hogy a Youtube-ra feltöltött videóikkal kapcsolatos díjak megérkeznek hozzájuk. 

Lájk, ha szoktad nézni a Youtube-ot.

- artisjus.hu - MTI - zene.hu -

[2012.03.11.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
gazda szolgáltatás [2024.03.26.]
gazda szolgáltatás [2024.03.25.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Hot Wheels Monster Truck show - volt már jobb is
Nagy elvárásokkal mentünk a három...

Opera metal a Barba Negraban 
Kilencedik alkalommal volt szerencsém látni a „szívem...

James Blunt ismét elvarázsolt minket - képekben
Befutott az Amaranthe és a Dragonforce hajója a Barba Negrába
A Cirque du Soleil Budapestre hozta a bogarak életét
Power metal csata a Barba Negrában - Warkings koncerten jártunk
Csodálatos koncerten emlékezett Balázs Fecóra a Korál - képekkel
beszámolók még