2024. december 22. | vasárnap | Zéno nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Ezeregy éjszaka: Debütált Geszti Péter world musicalje - képek
Meghirdette Dóm téri évadát a Szegedi Szabadtéri Játékok
Gubik Petra főszereplésével debütál a Rebecca a Dóm téren
István, a király - négy helyett öt estén át!
Gallusz Nikolett és Janza Kata váltja egymást a Rebeccában
Koncertműsort hirdetett a Szegedi Szabadtéri Játékok
Kapcsolatok
Szegedi Szabadtéri Színpad

A tépelődő lord: Dolhai Attila játssza a Rebecca férfi főszerepét

Emerton- és Jászai Mari-díjas, Érdemes Művész alakítja Sylvester Lévay és Michael Kunze Rebecca című musicaljének férfi főszerepét a Szegedi Szabadtéri Játékokon. Az előadást öt alkalommal láthatják a nézők a Fesztivál saját produkciójában 2024 nyarán.

A Rebecca a nagyformátumú hölgyek drámája: a darabban csak emlékként feltűnő, címadó néhai lady, az örökébe lépő, fiatal naiva és a szelleméhez görcsösen ragaszkodó házvezetőnő határozza meg a musical kimenetelét, ám a történetben elengedhetetlen, központi szerepet kap a férj, Lord Maxim de Winter alakja is. Gubik Petra, Janza Kata és Gallusz Nikolett kiváló hölgykoszorújához egy hasonlóképpen elismert és hatalmas népszerűségnek örvendő színművész, a Szegedi Szabadtéri Játékokra nagy örömmel visszatérő Dolhai Attila csatlakozik a legújabb Dóm téri premieren.

„Régóta nem játszottam a Szegedi Szabadtéri Játékokon, és a Rebecca férfi főszerepe olyan lehetőség, amely egyrészt akár évekre meghatározhatja az ember sorsát, másrészt jelen pillanatban a musicalirodalom olyan ikonikus előadása és szerepe ez, amelyben öröm lesz részt venni” – árulta el a művész, hozzátéve, igen hálás a meghívásért Barnák László főigazgatónak és az előadást rendező Béres Attilának. „A hosszú kihagyás óta sok minden történt velem, sok szerepet eljátszhattam – azt hiszem, felvértezve érkezem Szegedre, és újra összekapcsolódhatunk a szegedi nagyközönséggel. Boldog vagyok, hogy az Operettszínházat újra képviselhetem a Szegedi Szabadtéri Játékokon ebben az előadásban. Mindig is nagyon szerettem ide járni, sok szép emlék köt a Szabadtérihez, de magához a városhoz is” – tette hozzá.

Dolhai Attila a musical-és operettirodalom számos, fontos férfihősét kelthette már életre. Pályája első szakaszában rokonszenves, érzékeny hősszerelmesek, klasszikus bonvivánok bőrében ismerte és szerette meg a közönség – így a Szegedi Szabadtéri nézői is Tony, Rómeó, Rudolf szerepeiben. Ma már többször találják meg a komolyabb vagy sötétebb ecsetvonásokkal megrajzolt alakok, ezek a fajta szerepei vannak túlsúlyban. A Rebecca férfi főhőse mintha félúton helyezkedne el e két végletes típus között: „Mostanában elég karakteres és férfias szerepeket játszom, akiknél nem kérdés, hogy erősek, szinte könnyedén visznek mindent a hátukon. Max de Winter éppen, hogy nem erről szól: cipel magával valami nehezet, de egyáltalán nem könnyedén, hanem szorongások közepette. Úgyhogy lesz benne kihívás bőven. Béres Attilával már jó néhány előadásban dolgoztam, és azt gondolom, egy újabb próbaidőszak mindannyiunkat gazdagítani fog, reméljük, a nézők örömére is!”
Maxim de Winter komplex figura, aki hol leveszi a lábáról, hol elbizonytalanítja, haragra, rokonszenvre vagy akár szánalomra gerjeszti a főhősnőt és vele a musical nézőit. A színművész úgy véli, szerepformálását a nagyívű előadás muzikalitása is nagymértékben segíti: „Sylvester Lévay nagyon jól tudta, a karakter milyen hangi adottságokat igényel, így nem írt bele kimagaslóan magas hangot, magas B-kel, C-kkel nem találkozunk. Nem véletlenül, mert ezek győztes hangok – ám Max de Winter nem egy győztes ebben a szerepben, hanem az esendő ember, aki küszködik a saját démonaival. A hangi megfogalmazást szinte baritonális lagéra írta Sylvester. Tudatosan olyan hangnemet választott a karakterhez, olyan magasságokat és mélységeket, ami ennek az emberi vívódásnak a megjelenítését segíti, mondhatjuk, hogy 21. századi megfogalmazásban – magyarázta a színpadi elfoglaltságai mellet szólóénekesként, dalszerzőként is tevékeny, a zenés műfajok széles skáláján otthonosan mozgó művész - Max nagy szólódala például olyan hangközökkel, dallamokkal van tele, amelyek már a disszonancia határát érintik – ez nyilvánvalóan a karakter lelkiállapotát fejezi ki. Ezeket az eszközöket használja a kétségbeesés megfogalmazására. Sylvester Lévay mindebben nagyon precíz, szándékszerű volt. Úgy érzem, ha a zene „szolgálatába állok”, nem akarom minden áron magam megformálni a szerepet, hanem átadom a hangomat a szerző akaratának, akkor célt érhetünk.”

Dolhai Attila szerint a Rebecca egyik kiemelt mondanivalója az az egymás felé fordulás, amelyet már az első hazai színrevitel nézőjeként színészkollégái színpadi magatartásában is csodált: „Miközben olyan nehézségeket viszünk magunkkal az életben, amelyeket egyedül képtelenek vagyunk feloldani, jó észrevenni - amire nem biztos, hogy mindig képesek vagyunk - a mellettünk álló segítséget! Ez a darab erre is taníthat bennünket, hogy nem kell egyedül megoldanunk mindent.” Úgy véli, az általa alakított tragikus hős sorsa napjainkban fontos üzenetet hordoz, amely a Szegedi Szabadtéri közönsége számára is értékes tanulsággal szolgálhat majd a Rebecca nyári előadásain.

Jegyvásárlás

Szegedi Szabadtréri

[2023.12.31.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
AZONNALI PRIVÁT ONLINE HITELEK szolgáltatás [2024.12.18.]
EXPRESS HITELEK 30 PERCEN BELÜL szolgáltatás [2024.12.16.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Happy metal party az Analog music hallban
Happy Heavy Metal, azaz Freedom Call klub koncert az...

A cselló metal királyai újra elvarázsolták Budapestet - Apocalyptica koncert a Barba Negraban
A...

Phoebe és Jason: Egy elfojtott szerelem története 
Szabó Kimmel Tamás és Hermányi Mariann David Mamet drámájában a Centrálban - képekkel
Melodikus death metal szeánsz a Barba Negraban
Elbúcsúztunk a Sepulturatól  
Az olasz életérzést Budapesten is megmutatta az Il Volo
beszámolók még