Balesetek DJ Szeifert klipforgatásán – interjú az egyik főszereplővel
Szeifert legújabb klipje, pályafutása alatt a negyedik, izgalmas külső helyszíneken játszódik. A három napos forgatás Zalaegerszeg és a Balaton környékén zajlott.
A cselekmény dj klipektől szokatlan és gyönyörű tájakon játszódik. A klip rendezője Szkok István volt, aki többek között az Első Göcsej Filmszemle díjnyertes rendezője. Az Emotion című dal a Szeifert vs. Krash producer páros munkásságát dicséri. A szerzők három éve dolgoznak közösen és ez az első videó, melyben együtt szerepelnek.
A klipben több helyszín is feltűnik: egy kőfejtő, ahol a két főszereplő sakkozik; egy erdő, ahol egy kanapén tv-t nézve lazulnak; egy tv-torony; valamint egy kétszáz éves vízimalom is élő díszletet szolgáltatott a forgatáshoz. A rövid történeteket keretbe foglalja és összeköti egy a klip hangulatát szimbolizáló modell, aki helyszínenként változó öltözetben és sminkben látható, a nézőre vetítve a zene hangulatát valamint mondanivalóját.
A forgatás élményeiről kérdeztük Szeifertet.
– A klip nagyon szép tájakon és érdekes helyszíneken játszódik. Ki „álmodta” meg a helyszíneket?
– A helyszíneket és cselekményeket közösen találtuk ki a rendezővel, aki az ötletekből megírta a forgatókönyvet.
– Hogyan jött az ötlet, hogy a klipben egy modell is szerepeljen? Hogyan találtatok rá?
– Őt a stylist és a rendező választotta ki. Céljuk az volt, hogy ne egy megszokott szépség legyen, hanem egy trendi, kaméleonként átváltoztatható érdekes arc.
– Élményeid, amiket szívesen megosztanál velünk?
– Az első helyszínen, a gyenesdiási kőbányában Krash-sel sakkozós jelenetnél amikor leültünk a sakktáblához, tudatosult bennünk, hogy átlag húsz éve nem volt dolgunk faragott bábukkal. Felvétel alatt nem játszottunk komolyan, de később, amíg Kata jelenetét rögzítették, lenyomtunk egy komoly partit a tűző napon. Persze Krash nyert, így folytathatta a forgatást .
A második nap tempója sokkal feszítettebb volt, négy helyszín, négy különböző ruha, smink és haj, mivel ezek jelenetenként változtak. Csak a meglehetősen bonyolult sminkek elkészítése hat órát vett igénybe. Már reggel, a Göcsej Falumúzeumban megtörtént az első balesetnek tűnő dolog. Fodrászunk tűzálló kelléktáskájából fehér füst tört elő, az ijedtség után viszont kiderült, hogy csak egy tubus hajlakk engedte ki tartalmát.
Az Azáléás völgyi erdőjelenetben aztán éreztük a külső helyszínen forgatás minden kellemetlenségét. Mivel nappalivá kellett alakítanunk az erdőt, ezért a stáb teherautóval egy nagy méretű kanapét hozatott, amit nem volt egyszerű eljuttatni rendeltetési helyére. Ráadásul aznap reggel született fiatal és éhes szúnyogok támadtak ránk, így két perc egy helyben ülés is több liter vérveszteséggel járt. Szilárd, aki később a klipet vágta, egy hatalmas nősténykullancsot kellet kioperálni, pedig ő csak fotózni jött. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy munka közben a bokrok között megjelent egy hókotrónak látszó erdei traktor, aztán eltűnt a sűrűben. Nem értettük… Az elvarázsolt erdő után csodálatos látványban volt részünk a tvtorony csúcsából, ahonnan a mélybe hajítottam a lemezestáskámat. Szerintetek összetört?
– Úgy tudom a modell se úszta meg sérülések nélkül. Vele mi is történt?
– Hát igen, sajnos. A klip nyitó- és záró képét egy szép zöld réten rögzítettük, ami valójában tele volt csalánnal és mindennel ami szúrhat vagy bökhet. Katának itt tíz percig mozdulatlanul kellett ülnie, sajnos a munka mámorában elfelejtett szólni, hogy egy vöröshangyaboly közepébe raktuk. A jelenet végén visítva ugrott föl nem kevés égő, vörös csípésnyommal.
– Azért gondolom jó volt a hangulat, igaz? A klipben abszolút jókedvűnek látszol!
– Az egész stábnak jó hangulatú, laza, de profi munkát igénylő forgatás volt ez. Meg szeretném köszönni mindenkinek, aki hozzá tett ehhez a kliphez. Nekem az év eddigi legkedvesebb élménye volt, amiről még sokat fogunk beszélgetni hosszú téli estéken.”
Szabó Andrea
[2005.08.21.]