2024. március 29. | péntek | Auguszta nevenapja

Regisztráció
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre

zenés állások
Oldal.info

Kapcsolódó cikkek
5 felejthetetlen pillanat a Szigetről
Utazás a múlt, a jelen és a jövő között: Pál utcai fiúk koncert a Pecsában
Képgalériák
Kapcsolódó események
Sziget Fesztival 2006
[2006. augusztus 9. - 16. ]

A zenének vége, oltsd ki a fényt!

Sajnos idén is eljött az utolsó nap, amikor zár a szigetfesztivál, de természetesen kesergésre nem volt okunk, hiszen rengeteg jó program és koncert várt minket ezen a napon is.

Sétálgattunk, elnézegettük a bulizó tömegeket, belekeveredtünk egy igazi brazil fesztiválba, körülnéztünk az Afrika faluban, ahol a különleges és elég időigényes hajfonatok készültek, valamint találkoztunk egy sráccal aki éppen a „tibicsokis” birkózásból tért visszafelé, valamint láthattunk egy két őrült dolgot az óriás katapultot amire bevallom nem ülnék fel soha, így minden elismerésem azoknak akik kipróbálták.

Az idő ismét sürgetett, hiszen a blues színpadon Török Ádám és a Mini koncertje kezdődött amit szerettem volna mindenképpen megnézni, de végül is sikerült átjutni a sziget utcáin hömpölygő tömegen és odaérni a kezdés előtt. A kissé korai, hat órai kezdés ellenére nagy tömeg gyűlt össze, hogy meghallgassa a koncertet és a kitűnő Mini dalokat, a hangulat és a koncert nagyon jó volt. Igaz ritkán írunk a dobosokról, de azért itt meg kell említeni, hogy a doboknál a legendás Piramis együttes zenésze Köves Miklós ül és persze volt még egy sztárvendég a színpadon Závodi Janó személyében, aki ismét megcsillogtatta fantasztikus gitártudását szólójában ill. a többi Mini sláger alatt is.

A koncert után átnéztünk a világzenei színpadra, ahol a Besh o droM csapata adta koncertjét itt is kitűnő volt a hangulat és a zene is, ezalatt a nagyszínpadon az Anima koncertezett. Ismét tovább kellett menni, hiszen a VIVA és a Jim Beam tehetségkutató bulijának döntője zajlott ahol láthattuk fellépni a Bla zenekart és az Azokon a Napokon elnevezésű csapat koncertjeit.

Utána mi is ettünk és ittunk egy keveset és mentünk még egy tisztelet szigetkört mielőtt betértünk volna ismételten a Hammer World színpadához a Pokolgép koncertjére. Végezetül a idei sziget a Bahia sátorban a Sziámi zárta hajnali kettő körül.

A színpadokon véget értek a koncertek, és a hatalmas tömeg a különböző szórakozóhelyek felé vette az irányt, ahol reggelig ropták és buliztak még egy nagyot, én meg a Volt terasznál néztem körül. Majd negyed öt körül indultam haza és több ezred magammal vártuk a hév szerelvényt, amire azért sikerült feljutni nagy nehezen.

Summázva az idei szigeten eltöltött egy hetet, nagyon jó volt ismét szigetelni és kellett egy hét együttlét is, nagyon sok ismerőssel futottam össze, de sajnos a programnak köszönhetően kevesük koncertjére juthattam el, hiszen minden buli pont egy időben kezdődött a sziget különböző és legtávolibb színpadjain.

Az arc plakát kapcsán beszéltünk a közönyről: én ebből a szempontból is nagyon pozítívan csalódtam, hiszen tapasztalhattuk elégszer, vigyáznak egymásra a fiatalok és másokra is, és nagyon segítőkészek voltak egymáshoz. Bevallom jó volt egy hét alatt több tucat emberel beszélgetni, hasznos volt, jöttek külföldiek akik most voltak először a szigeten, de már most tudják: jövöre ugyan itt talizunk. Igaz az is, hogy tényleg a külföldiek tarják el a szigetet, hiszen az árak barátiak, főként, ha euróban kapja az ember a fizut és mondanom sem kell mennyi a különbség a két fizu értéke között..!

Persze sok kritikát hallottam, hogy kicsit drága a napijegy, de ha megnézzük egy másfél órás koncert pont ennyi kb. pl. a Pecsában is, és ott csak egy koncertet nézhetünk meg. Itt azért össze lehetett válogatni jó pár bulit egy megfelelően kiválasztott napon is, nem beszélve az ital árakról ami ugyebár limitálva volt, így nem volt „néprablás” sem. A sziget elején többet hallottunk a több vécéről, ami igaz öblítősből több volt, de ennek ellenére még ez is kevésnek bizonyult csúcsidőben.

A következő téma a biztonsági szolgálat munkája, amiről ismételten pozitív tapasztalataim voltak. Összesen két kivételt említhetnék, amikor lökdöstek a géppel a kezemben (a munkámat végezvén), amit nem is igazán értettem, de ez megint emberi dolog, ami nem általánosítható. Azért egy-két „buzgóbb smasszer” mindég van, akivel sikerül összefutni, de lehet, hogy csak az energia ital volt túl sok aznap, azért gondoljunk bele az Ő munkájuk sem könnyű!

Tehát jövőre ugyan itt találkozunk.

Goodbye, Pkoa, Salute, szevasztok!

-BK-

[2006.08.18.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)