Shane54 (Császár Előd)
Nehéz mit mondani, amikor az embert csakúgy a semmiből felhívja Paul Oakenfold (a világ egyik legelismertebb és legsikeresebb dj-je), és megkérdezi, lenne-e kedve remixet csinálni egy olyan dalra, amelyen Perry Farrell (Jane’s Addiction) énekel.
A válasz nyilván igen, de az is legalább olyan fontos, hogy honnan tudta Oakenfold Császár Előd telefonszámát?
2002 első felében Madonna és Lenny Kravitz remixpályázat indult, így született meg a “Music” ill. a “Believe In Me” remix, amelyek – bár a versenyen semmilyen eredményt nem értek el – meghatározónak bizonyultak miután mp3-ként felbukkantak a neten.
Egyszer csak híre jött, hogy Paul Oakenfold egy ideje játszik egy új Madonna remixet, amit egy sosem hallott fickó csinált. Némi nyomozás után azt is sikerült kideríteni, hogy ez bizony ugyanaz a dal, amit Előd néhány héttel azelőtt rakott össze otthoni számítógépén. A világhírű dj annyira sokat játszotta a dalt, hogy Pete Tong meg is jegyezte a Mixmag - Anglia legnagyobb tánczenei magazinja – “slágerelőjelző” rovatában, hogy ‘Oakie már egy ideje játszik egy új Madonna mixet, amire érdemes odafigyelni…’
Amikor Oakenfold először lépett fel itthon, persze találkozott Előddel, és miután kiderült, hogy az ő munkája a Madonna-átirat, rögtön sokkal érdeklődőbb, és kedvesebb lett. Elismerő mosollyal vette át a Lenny-mixet, és sokat sejtetően annyit mondott, ‘a telefonszámod is írd, oda, majd jelentkezem.’
Négy nap sem telt el, csörgött a telefon, a rövid, de lényegretörő tárgyalás eredményeképpen pedig három héttel később egy kaliforniai fesztiválon felcsendült a Budapesten készült Oakenfold remix. Két évvel később, amikor a dj-veterán “Creamfields” c. albumán megjelentette a dalt, még a borítón egy matricán is feltüntette, hogy “eddig meg nem jelent Shane 54 remix” van a lemezen…
[2006.03.08.]