"A fellépőhely több szempontból is meghatározó" - Fábián Juli és Zoohacker az Orfeumban
Amikor egy exkluzív szórakozóhelyen egy kiváló énekesnő és dj vezette együttes lép színpadra, a szinergia soha nem látott magasságokba képes szárnyalni. Az egyetlen pesti mulató, a Royal Orfeum pódiumán, március 16-án Fábián Juli & Zoohacker akusztikus és vizuális bűbájokat szórtak a révületbe esett közönségnek.
Fábián Juli a magyar zenei élet csodabogara, már fiatalon díva, aki mindenféle zavaró tényezőtől mentesen, tisztán hangjára, szakmai tudására, kisugárzására és érzéseire támaszkodva vonja hatása alá az őt hallgatókat. Nincs menekvés. Ám miért is akarna bárki menekülni a mindenkit maradéktalanul lenyűgöző audiovizuális élménytől?
A nagybetűs zenék gyökereiből táplálkozó énekesnő – bár a dzsessz műfajában nyerte el a szakma elismerését – számos műfajban, hitelesen közvetíti a vágyott, pozitív energiákat. A Zoohackerrel való együttműködésével pedig sikerült egy minőségi produkcióval nagyobb tömegeket megérinteni.
Olvasd el a Fábián Julival készített mélyinterjúnkat!
A március havi, Orfeumban tartott koncert Sting Shape Of My Heartjával veszi kezdetét. Az isteni hangszalagpárból áramló, nyers erő egy, a nyakat végigsimító selyemsál érzésével párosulva rezgi be magát a bőr alá. A klasszikusnak számító Ain’t No Sunshine és Fever alatt a zenekar (DJ Zoohacker, Sárik Péter, Greg Note, Udvarhelyi Gábor) egyértelműsíti, hogy nemcsak kísérő szerepet játszik, hanem egy professzionális egységekből álló, harmonikusan együtt muzsikáló, fülhódító alakzat része.
Izzik a színpad – áll, de mégis forog. Az exkluzív helyszínhez tartozó, kiváló hang- és fénytechnika méltó módon támogatja meg a már alapjáraton is szenzációs előadást.
Csatlakozz, ha szereted a zenét.
Teltház van. A Be My Baby és a Return Of The Mack beindítják a partigépezetet. A műfajbeli határok elmosódnak, a szabad átjárhatóság, maga a szabadság szinte egy másik dimenzióba repít. Az ösztönösen megkomponált érzékiség sejtszintre hatol, a zene az Orfeum konyhájának ínyenc csemegéivel szívódik fel.
A Liberation című saját opusszal a muzsika magasiskoláját művelő formáció a bűvöletbe esett nyájat tovább tereli az eksztázis felé, amelyet egy bármilyen Fábián Juli-koncert kihagyhatatlan eleme, a teljesen magára formált Boy From Ipanema követ. A remek érzékkel összeállított műsor, Juli interaktív kommunikációja, a pezsgő, szerethető melódiák tudatalatti feltöltődést eredményeznek. Színes, zenei túrán és kúrán vagyunk. Katona Gergely a.k.a Greg Note trombitaszólója lágyan szitáló, trópusi esőként mossa tisztára az ember lelkét.
Persze nem maradhat el 2011. év legnagyobb durranása, a Girly, valamint az ugyancsak bombasztikus Sizzlin’ sem, amelyeket a közönség folyamatos tapsvihara kísér. Az elektronikus köntösbe bújtatott Gershwin-klasszikus, a Summertime idő előtt elhozza a nyár ízét. Juli kiválóan érzi a különböző műfajokat, s miként kell hozzáadni azokat a fűszereket, amelyekkel félreismerhetetlenül sajátjává tesz bármilyen régi, új, lassú vagy gyors szerzeményt.
A záróblokkban, azaz a Twist And Shout, a Movin On Up, illetve a Last Night A DJ Saved My Life közben önfeledten táncoló emberekkel telik meg a színpad előtti tér. Egy emlékezetes este katartikus vége Fábián Juli & a Zoohacker Remake Orchestra jóvoltából…
|
További képekért kattints! |
Bár a koncert önmagáért beszélt, hajt a kíváncsiság, vajon az est hősnőjének mi jár a fejében…
— Több formációban és műfajban is aktívan zenélsz, mégis talán a Zoohackerrel való közös munka a legpopulárisabb. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a letöltési rekordotok, vagy akár az Eurovíziós Dalverseny hazai döntőjében való remekelésetek. Hogyan érzi magát a „zoohackeres” Fábián Juli?
— Nagyon jól érzem magam Zoohackerékkel. Úgy gondolom, így, a dzsessz- és az igényes popvonallal teljes a szakmai kép. Tökéletesen felszabadultnak érzem magam ebben a formációban (is); a bandán belül a viszonyunk a srácokkal, illetve a minket segítő csapattal az őszinteségre, a kölcsönös megbecsülésre és szeretetre épül, ami igen ritka kincs manapság – meg is becsülöm. Azt veszem észre, hogy napról napra egyre teljesebbé és megnyugtatóbbá válik a zenei életem. Ha kicsivel több pihenést és nyugodt alkotást tudok majd beiktatni, teljes lesz a boldogság.
— Ebben a felállásban legutóbb múlt nyáron láttalak az A38-as hajón. Nem gondoltam volna, hogy a szuperlatívusz fokozható. És mégis! Visszafogott erotikával, őrjítő nőiességgel vadító táncot lejtettél az Orfeumban. Mi történt?
— Amikor legutóbb élőben láttál-hallottál minket, épp életünk legelső koncertjét adtuk Zoohackerékkel, annak minden kialakulatlanságával, bizonytalanságával és izgalmával. Azóta számos dolog kialakult körülöttünk, sok szám beérett, magabiztosabb lett ebben a zenében mindenki a bandából, így én is könnyebben, gyorsabban lazulok. Talán ezt vetted te is észre.
— Az Orfeum exkluzív színfoltja a pesti éjszakai életnek, ahol a közönség szó szerint körbe ölel. Mennyire számít a fellépőhely egy produkció szempontjából? Mitől különleges a Royal Orfeum?
— A fellépőhely több szempontból is meghatározó. Elsősorban az atmoszférája és a közönsége szempontjából, de az sem mellékes, milyen az akusztika, hogy szólal meg egy zenekar, táncos, vagy inkább ücsörgős a klub. Az Orfeum az egyik legkellemesebb és legigényesebb hely Budapesten, ahol ha akar, üldögél a közönség egy koktél, vagy egy remek étel mellett. Ha viszont táncos kedvükben vannak, masszív őrjöngést tudnak produkálni – szerencsénkre ránk többnyire nem maradnak ülve az emberek.
— Sárik Péter állandó szereplője, partnere a szakmai életednek. A FeelHarmony után mikor várható egy újabb mosolyszimfónia?
— Egyelőre ezt a lemezanyagot mutatjuk be számos klubban és fesztiválon. Szerintem bármikor újabb lemezt tudnánk felvenni, de ez azért nem olyan egyszerű dolog. Egyelőre erre a lemezre és az élő koncertekre koncentrálunk. Legutóbb például a Pécsi Kulturális Központban játszottunk a Mike Stern Band előtt, ami hihetetlen élmény volt.
- Aigner Ivan -
[2012.03.30.]