A tervekről beszélt a Budapesti Operettszínház új főigazgatója
A Budapesti Operettszínház 2019. február 1-től hivatalba lépő főigazgatója, Kiss-B. Atilla péntek délután megtartotta első társulati ülését, amelyen tájékoztatót tartott az átadás-átvételi folyamat lezárásáról, 2019 júniusáig tartó időszak terveiről és művészeti elképzeléseiről, valamint bemutatta az új vezetőség tagjait. A fenntartó Emberi Erőforrások Minisztériumát a társulati ülésen Krucsainé Herter Anikó kulturális ügyekért felelős helyettes államtitkár asszony képviselte.
Péntek délután Kiss-B. Atilla megtartotta első társulati ülését a Budapesti Operettszínházban, amelyen részt vett Krucsainé Herter Anikó kulturális ügyekért felelős helyettes államtitkár, valamint az Operettszínház új vezetésének tagjai: Dr. Kriza Zsigmond ügyvezető igazgató, Apáti Bence balettigazgató, Pfeiffer Gyula főzeneigazgató, Maróti Szilvia gazdasági igazgató és Somfai Péter műszaki igazgató.
Krucsainé Herter Anikó helyettes államtitkár asszony köszöntőjében elmondta, többször is járt az Operettszínházban, alkalma volt megismerni a színfalak mögötti életet is, és véleménye szerint irigylésre méltó a Nagymező utcai épületben, ebben a társulatban dolgozni.
Mint mondta, "a miniszteri döntést követően elkezdődött az átadás-átvétel folyamata, és ezek a munkamegbeszélések nagyon jó hangulatban, konstruktívan zajlottak. Köszönöm az előző vezetés munkáját és a mögöttünk álló zökkenőmentes hónapokat. A minisztérium számára kiemelkedően fontos a Budapesti Operettszínház, fontosnak tartjuk a főigazgató úr pályázatában megfogalmazottak szerint a hiteles, tradíción alapuló, értékmentő és értékteremtő kortárs, hazai, közép-európai kulturális élethez igazodó szemléletváltozás iránti törekvéseket."
A helyettes államtitkár asszonyhoz hasonlóan Kiss-B. Atilla főigazgató és vezetőségének tagjai is köszönetet mondtak a színház előző vezetésének, hogy a mai nappal végéhez ért átadás-átvételi időszak professzionálisan, a tervek szerint zajlott.
Kiss-B. Atilla hangsúlyozta: célja a színházat a stratégiai fontosságú nemzeti kulturális intézmények minőségi szintjére, rangjára emelni, amelyet "sok műhelymunkával, szakmai műhelyekkel, sok és hatékony próbával, átgondolt repertoárválasztással, kiváló szakemberek bevonásával, itthonról és külföldről rangos elismert, sikeres rendezők meghívásával" képzel el. Hangsúlyozta továbbá a színház társulati létének fontosságát.
"Ezt a társulatot, a társulatszellemet kívánom erősíteni. Azt akarom, hogy tudatosan és következetesen dolgozzunk azon, hogy nem egymást legyőzve, hanem egymást magunk fölé emelve legyünk sikeresek" - mondta el beszédében.
Kiss-B. Atilla főigazgató hangsúlyozta, hogy az előző vezetés által bonyolított idei színházi évad tervezett műsorában és bemutatóiban nem lesz változás. Ennek értelmében, a társulat februárban a Dubai Operában vendégszerepel a Víg özvegy című operettel, áprilisban színpadra kerül a Molnár Ferenc Liliom című műve alapján készült Carousel, májusban pedig Szerb Antal A Pendragon legenda című művéből készült musical.
Az új vezetés első bemutatója Kálmán Imre Csárdáskirálynője, amely a Budapesti Nyári Fesztivál keretén belül, a színház művészeivel, zenekarával, ének- és balettkarával júliusban és augusztusban látható majd a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, Vidnyánszky Attila rendezésében. Az előadás ezt követően beköltözik a kőszínházba.
Szintén a nyárhoz kapcsolódóan beszélt a Budavári Palotakoncertekről, amelyen a korábbi évekhez hasonlóan a társulattal együttműködésben valósul majd meg.
Kitért továbbá az izraeli magyar kulturális évadra, amelynek nyitó gáláit az Operettszínház társulata adja majd, szeptemberben pedig az addigra felújított Menyasszonytánc kerül színpadra Tel-Avivban.
Kiss-B. Atilla elmondta, tervei szerint a társulat a jövőben is vendégeskedik majd a Bajai Szabadtéri Színpadon, míg a Szépség és a Szörnyeteg produkció az ősszel folytatja német nyelvű turnéját.
Budapesti Operettszínház
Fotó: Gordon Eszter
[2019.02.12.]