A VIVA nézői nem érik be a klipekkel
A zenecsatornákat kevesebben, az ismeretterjesztőket egyre többen nézik – állítja a KutatóCentrum kutatási beszámolója.
Az elmúlt öt évben jelentősen átalakultak a 18-64 évesek tévénézési szokásai. Egyedül az ismeretterjesztő csatornákra kapcsolunk át többször, míg a zenecsatornák előtt sokkal kevesebb időt töltünk – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös felméréséből.
A kutatásból kiderült továbbá, hogy a legtöbb csatornatípust kevesebben nézik, mint öt évvel korábban. Az egyetlen kivételt az ismeretterjesztő adók jelentik: a 18-64 évesek 42 százaléka választja egyre gyakrabban az ilyen típusú csatornákat. Az érdeklődés leginkább az egyébként is szűk csoportot célzó zenecsatornák iránt csökkent.
A filmek a legnépszerűbbek
Az internet terjedése jelentős szerepet játszhat abban, hogy a korábbi évekhez képest a zenei adókat még a fiatalok is kevesebbet nézik, hiszen a világhálón bármikor szabadon rákereshetnek kedvenc számaikra – értékelte az eredményeket Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. A filmeket vetítő adókkal töltött idő az elmúlt öt évben gyakorlatilag nem változott, a műsorfajták közt mégis a filmek a legnépszerűbbek. A kedvelt műsortípusok közt második helyen az ismeretterjesztők, harmadik helyen pedig a sorozatok és hírműsorok végeztek. A tehetségkutató, beszélgetős és sportműsorokra csak a megkérdezettek egynegyede voksolt.
Nőtt az MTV nézettsége
Megkérdeztük Lengyel Attilát, a Music Television és a VIVA promramigazgatóját.
A szakember elmondta: A Music Television nem zenetévének, hanem egy ifjúsági, szórakoztató csatornának tartja magát. Bár a zene kiemelten fontos az életünkben, a mai trendek azt mutatják, hogy a videoklipek mellett nézőink egyre jobban igénylik a további tartalmakat is, ezért olyan sikersorozatok színesítik a programpalettát, mint a Jersey Shore című reality, vagy a legújabb vígjáték szériánk, a Blue Mountain State.
A VIVA esetében a hétköznaponként jeletkező 2 órás élő műsor, az Interaktív, vagy legújabb sorozatunk, a Váratlan Páros is kiváló példák a legújabb igények szerinti, változatos műsorszolgáltatásra. Annak köszönhetően, hogy folyamatosan figyelünk a nézői visszajelzésekre és igyekszünk igazodni a változó igényekhez, csatornáink nézettsége az utóbbi években nem csökkent , sőt, az MTV esetében a duplájára növekedett. - zárta válaszát Lengyel Attila.
Olvass tovább: Ákos: "Nagy baj nem lehet"
- zene.hu -
[2010.05.07.]